SEZNAM spustil dynamický retargeting - zbraň na letošní vánoce

Seznam pro reklamní systém SKLIK konečně spustil dynamický retargeting. Přestože zdaleka nedosahuje možností remarketingu v AdWords, rozhodně před vánoci může jít o zajímavý zdroj objednávek. Již nyní si ho můžete vyzkoušet, ale doporučuji provést alespoň základní nastavení, abyste před vánoci měli dostatek a správně rozdělených skupin pro cílení.

Co je retargeting

Retargeting je cilení reklam, které označí všechny návštěvníky vašeho webu a pro každého návštěvníka si zapamatuje jím navštívené stránky. V systému lze vytvořit reklamy na propagaci konkrétních produktů nebo služby a nabídnout ji lidem, kteří právě takové stránky navštívili. Typicky reklamu na nový typ košilí cílíte na lidi, kteří o košile projevili zájem. Tato shoda a připomenutí se vede k daleko lepšímu oslovení a tím i navýšení prodejů. Retargetingové kampaně většinou vychází levněji než plošné reklamy. Nicméně samy o sobě nepřivedou nové návštěvníky.

Proč "dynamický" retargeting

Dynamický retargeting přidává velice zajímavé “rozšíření”. Jedná se o možnost, kdy ze znalosti navštívených stránek a informací o produktu na této stránce, se generuje reklama konkrétnímu návštěvníkovi přímo s navštívenými produkty. Zjednoduše se dá říci, že míra zacílení je vynikající a vede k navýšení počtu prokliků a případně i prodejů.

{.img-responsive}

SKLIK dynamický retargeting - zdaleka není dokonalý

Dynamický retargeting (DRTG) běží veřejně teprve několik týdnů a zdaleka nedosahuje možností remarketingových kampaní AdWords. Přesto nelze než poděkovat, protože vánoce se blíží a právě tento typ kampaní může významně pomoci ke konverzím.

Hlavním omezením SKLIK DRTG je jediný seznam. Ten získáte automaticky vypárováním SKLIK účtu s účtem Zboží.cz. Ve výchozím stavu je nastaven na 7 dní. Další DRTG seznam nevytvoříte. Abyste si udělali další DRTG seznamy, musíte na to jít oklikou, resp. využít vylučujících seznamů u sestav.

Jelikož “běžných” retargetingových seznamů si můžete udělat dle libosti, stačí vytvořit skupiny typu všichni návštěvníci 5-30 dní, všichni návštěvníci 14-30 dní, všichni návštěvníci 2-30 dní a ty pak používat jako vylučující skupiny proti základní DRTG skupině. Samotnou skupinu DRTG je vhodné nastavit na 14 (případně 30) dní.

Optimalizace dynamického retargetingu

Přestože je generování reklam plně automatické, rozhodně nelze nechat optimalizaci na automatu. Základem je dobré rozčlenění publika a správná cena za proklik. Publikum doporučuji rozdělit alespoň pro prvních několik dní velmi jemně, minimálně 1-2 dny, 3-5 dní. U některých projektů se retargeting oplácí například i na skupiny 14-30 dní. Také nezapomeňte vylučovat lidé s konverzí, B2B partnery apod.

Ukázka Dynamického retargetingu

{.img-responsive} {.img-responsive}

Kam dál:

Blog SKLIK od DRTG